Цель данной работы – исследование изменений уровня остаточных знаний у студентов младших курсов стоматологического факультета. В течение четырех лет 112 студентов II курса и 99 студентов III курса проходили междисциплинарное тестирование остаточных знаний по дисциплинам предыдущего учебного года. Обнаружена положительная динамика результатов на II курсе и отсутствие достоверных изменений на III курсе в 2015 г. по сравнению с 2012 г. В ходе углубленного анализа были выявлены дисциплины и разделы, вызвавшие у студентов наибольшие затруднения. Полученные данные указывают на необходимость и пути дальнейшего совершенствования учебного процесса на кафедрах и факультете в целом.
The purpose of this work is to study changes in the level of knowledge retention of basic sciences among students of the Faculty of Dentistry. For four years 112 second-year students and
99 third-year students taken the interdisciplinary testing of residual knowledge in the disciplines of the previous academic year. There was a positive trend of results among second-year students and the absence of significant changes among third-year students in 2015 compared with 2012. Subjects and topics which caused the greatest difficulties of the students, were identified during the in-depth analysis. The obtained data indicate the need and ways of further improve of educational process at the departments and in general at the faculty.